FRÅGOR & SVAR

Felanmälan


Om något går sönder i din lägenhet eller i ett gemensamt utrymme ska du anmäla det till en fastighetsskötare på ditt område.

Så här felanmäler du 

Det är viktigt att du gör din felanmälan på rätt sätt så att vi kan åtgärda felet så snabbt som möjligt. Vi rekommenderar därför att du gör din felanmälan på webben.

Du kan också ringa en fastighetsskötare som jobbar i ditt område. De finns på plats under vardagar klockan 06.45–16. Information och telefonnummer finns i ditt trapphus och under Vi som jobbar här.

Felanmälan under kvällar och helger 

Om det uppstår något akut och allvarligt fel i din lägenhet efter kontorstid ringer du vårt journummer 020-21 73 00. Dit kan du också ringa om du blir störd av en granne eller låst dig ute.

Felanmälan för internet, tv och telefoni – via stadsnätet

Vi tar inte emot felanmälan för stadsnätet. I stället ska du kontakta din tjänsteleverantör (t.ex. Telia, Boxer, Com Hem) när du behöver felanmäla tv, bredband eller telefoni.

Aktuell driftsinformation hittar du på Marks Energi.

Tänk på!

Gör inte felanmälan via sms. Om den fastighetsskötare du sms:ar exempelvis är sjuk eller på semester kommer inte ditt meddelande fram.